Câteva concluzii dintr-o perioadă aglomerată

Perioada aceasta este una foarte aglomerată, de aceea au apărut mai puține postări pe blog decât în orice perioadă a anului. Dar, dacă un lucru e sigur este că perioada aceasta va trece, iar lucrurile vor intra în normalitate. Am și călătorit mult în ultimele săptămâni, am fost la câteva festivaluri literare (la unul a trebuit să și lucrez pentru că am făcut parte din echipa de organizare) și, pe lângă acestea, a trebuit să nu neglijez serviciul. Nu neg, a fost frumoasă toată nebunia aceasta care pare să fie nesfârșită.

Nu doar am văzut locuri noi și am legat noi prietenii, dar am căpătat experiență în domenii despre care nu știam. Până acum o săptămână nu știam nimic despre HACCP (siguranța alimentului). Dar am aflat despre ce este vorba în urma unui control neașteptat din partea unui inspector al Direcției Sanitar Veterinare. M-am speriat la început. Librăria în care lucrez dispune și de o cafenea mică, astfel încât oamenii care doresc să citească o carte să poată servi un ceai sau o cafea și să aibă șederea mai plăcută. Credeam că suntem în regulă cu toate actele pentru cafenea, așa cum suntem și pentru librărie. Inspectorul DSV ne-a contrazis. Și au urmat ore de discuții cu el despre ce ne lipsește, despre ce facem, dar nu este contorizat și despre cum noi respectăm regulile, dar nu este de ajuns doar asta, ci trebuie să avem tot felul de hârtii care să demonstreze că noi le respectăm. La cafenea avem cafele, ceaiuri, sucuri și apă îmbuteliată. Dar nu știam, spre exemplu, că dacă cineva dorește un pahar de apă de la robinet nu am voie pur și simplu să umplu un pahar cu apă și să i-l dau, chiar dacă testele microbiologice sunt ok. Dacă nu avem un dedurizator  pentru apă potabilă este indicat să refuzăm cererea omului și să-l întrebăm dacă nu dorește apă plată îmbuteliată. Acesta este unul dintre aspectele minore. La fel cum nu știam că nu avem voie să ținem în zona cafenelei acvariul cu cele două broaște țestoase.

Dar cel mai important lucru pe care l-am reținut este că birocrația este obligatorie. Spre exemplu, chiar dacă nu comercializăm nimic care să conțină carne sau ouă, este musai să avem un registru de măsurare al temperaturii din frigider (deși acesta este în perioada de garanție). La fel cum, chiar dacă noi facem curat zilnic, trebuie să notăm într-un alt registru că facem curat zilnic. Și mă gândeam că guvernul actual a încercat să propună o platformă prin care cetățenii să semnaleze cazurile de birocrație inutilă. Doar că birocrația nu are cum să moară. Pentru că dacă nu ar trebui să avem zeci de dosare cu autorizații și registre, nu ar mai fi oamenii care să vină în controale. Ar dispărea locuri de muncă. Și nimeni din România nu-și permite să spună că avem prea mulți bugetari. Ultima oară a ieșit urât.

Bogdan Federeac

M-am născut în 1989 și sunt licențiat în filologie.
Scriu prin reviste din 2003;
Primul blog l-am avut in 2008, iar din 2011 am avut câteva colaborări cu presa centrală;
În 2012 am lansat www.fede.ro și tot în 2012 am publicat un volum de versuri.
Din primăvara lui 2015 am început să cartografiez România frumoasă, România mea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *