Ce poți face atunci când nu știi cum să te promovezi online

Cred că sunt deja mai mult de trei ani de când mă tot gândesc să îmi croiesc un drum doar al meu și nu am mai făcut nimic în această privință. De când le vorbesc unor amici despre propriul meu business, unii care nu se gândeau la afaceri au devenit antreprenori, iar alții au și renunțat. Nu pot spune că am capitulat înainte de a începe, dar mi-am dat seama că ceea ce știu nu este destul. Știți ce e culmea, la nivel teoretic știu cam tot ceea ce trebuie despre SEM & SEO, dar practic nu am avut niciodată o campanie de promovare Adwords. Deci pe domeniul ăsta sunt blank. Știu, dar nu am făcut niciodată.

cum sa te promovezi online

Mă și gândesc că atunci când voi face pasul spre freelancing and own business sigur voi da de oameni or să spună: „Uite, îți dau banii ăștia, tu fă-mi site-ul, scrie-mi textele și fă-mi și ceva reclamă pe Google, să mă vadă oamenii în primele rezultate”. Ar fi vorba despre un client care știe ce rezultate vrea, nu-l interesează drumul până acolo. Asta înseamnă că nu ar conta dacă eu, la rândul meu, subcontractez o parte din lucrurile pe care trebuie să le fac. Adică să apelez la compania de advertising si marketing Themarkers.ro. Devin eu clientul lor.  Ce ar putea face ei pentru mine (pentru clientul meu)?
– Ar putea propune structura contului, bugetul, targetarea campaniei și textele pentru anunțurile publicitare
– Ar putea cerceta să afle care sunt cele mai relevante cuvinte cheie pentru afacerea mea (sau a clientului meu)
– Ar putea cerceta concurența pentru o mai bună poziționare în piață
– Ar putea să-mi trimită rapoarte de perfomanță periodice
– Ar putea să-mi ofere consultanță și să mă ghideze ori de câte ori mă simt nesigur.

stiai ca promovarea online

Despre cum să-ți promovezi serviciile s-au scris sute de mii de articole, în toate limbile posibile, s-au scris cărți, s-au făcut bani. Se vor mai scrie sute de mii de articole și cărți, oamenii se vor contrazice mereu. Singura metodă prin care poți afla dacă ceea ce crezi și știi este și bine, este să testezi teoriile tale. Singurul mod în care vei afla dacă o campanie a funcționat sau nu este după ce demarezi campania. Eu știu să scriu și să vând și mă mulțumesc că știu măcar astea. Pentru alte servicii există alții. Nu trebuie să mâncăm cu toții o pâine?

Bogdan Federeac

M-am născut în 1989 și sunt licențiat în filologie.
Scriu prin reviste din 2003;
Primul blog l-am avut in 2008, iar din 2011 am avut câteva colaborări cu presa centrală;
În 2012 am lansat www.fede.ro și tot în 2012 am publicat un volum de versuri.
Din primăvara lui 2015 am început să cartografiez România frumoasă, România mea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *