Nimic nu mă bucură mai mult în perioada asta decât încălzirea vremii. Nu că nu mi-ar plăcea iarna, dar când e cald pot să-mi văd de pasiunile mele mai ușor decât în anotimpul rece. Săptămâna trecută, spre exemplu, am fi vrut să facem un mic traseu montan. Ne-am gândit că s-a mai încălzit puțin, în oraș nu mai văzusem zăpadă de câteva săptămâni și ne-am gândit că nu ar strica o mică ieșire. Doar că socoteala din târg nu s-a potrivit cu cea de-acasă; am urmărit paginile de Facebook a câtorva cabane montane și am văzut că peste tot era zăpadă. Planul dat peste cap, resemnare și amânare a planurilor.

De aceea aștept cu nerăbdare vremea bună: dacă vrem weekend-ul acesta să urcăm în mașină și să mergem în Țara Hațegului, să putem face asta, la fel dacă vrem să mergem în Maramureș sau prin niște sate mici din Făgăraș, apoi să lăsam mașina deoparte și să facem trakking. După dezamăgirea de la mijlocul lunii martie am re-făcut planul. Mai așteptăm până la începutul lunii aprilie, când primăvara va fi venit peste tot (inclusiv la munte), până atunci schimbăm cauciucurile de iarnă și trecem din nou la cauciucuri all season, facem repede o revizie a mașinii ca după ieșirea din iarnă, verificăm echipamentul de excursii (de la termos și lanterne, la rucsaci, truse de prim-ajutor, cort, saci de dormi, hărțile fizice) și trecem la planificarea rutelor / excursiilor.

cortAnul trecut a fost unul bun pentru noi și am avut destul de multe ieșiri. Bine, rectific: am făcut atâtea excursii încât  pe blogul acesta de călătorii nu reușesc să scriu despre fiecare loc în care am fost și sigur voi tot rămâne cu restanțe (acum am ajuns să scriu despre locurile pe care le-am vizitate la începutul lunii iulie). Una dintre excursii a însemnat și depășirea granițelor. 10.000 de kilometri cu mașina personală i-am făcut într-un timp care ne-a uimit. Drept urmare și anul acesta am făcut planuri mari. Deocamdată știu doar că este plătită excursia din Alpi (România – Ungaria – Austria – Italia – Slovacia) de la finalul lunii mai, în rest vor fi doar excursii obișnuite în țară: ne-a rămas de văzut Delta Dunării, câteva locuri din Apuseni, câteva biserici fortificate și peșteri din Muntenia. Bugetul nu va fi foarte generos, având în vedere că încercăm să cumpărăm un apartament.

rucsaciCum am reușit să ajungem anul trecut din centrul țării în Banat, Muntenia, Moldova și Dobrogea? Simplu: cu răbdare și cu planuri bine puse la punct. Fie am făcut excursii de o zi: plecat dimineață la prima oră și întors după miezul nopții, fie excursii de mai multe zile. Pentru asta am folosit mașina proprie, un Fiat Punto, motor de 1.2, cauciucuri all season (ajută mult pe drumurile mai puțin accesibile, cum sunt cele de munte), ne-am cumpărat rucsaci încăpători pe care îi trânteam în portbagaj, apoi îi chinuiam în spate, ne-am cumpărat saci de dormit, saltele izopren și cort. Cele enumerate mai sus ne-au fost de folos atât pentru a urca și a rămâne pe munte, cât și pentru a merge la mare și a profita de soare.

mii de kilometri

Despre autor

Bogdan Federeac

M-am născut în 1989 și sunt licențiat în filologie.
Scriu prin reviste din 2003;
Primul blog l-am avut in 2008, iar din 2011 am avut câteva colaborări cu presa centrală;
În 2012 am lansat www.fede.ro și tot în 2012 am publicat un volum de versuri.