beton crapat bahlui navigabil4Bahlui navigabil inseamna, pe scurt: reamenajarea propriu-zisa a albiei raului Bahlui (cei 11 kilometri care tranziteaza municipiul Iasi) si amenajarea zonei de agrement pe portiunea de 2.5 kilometri dintre Podul de Piatra si Podul Tudor Vladimirescu. Ministerul Mediului s-a angajat saa realizeze, prin Apele Romane, cu fonduri europene din POS Mediu, primul proiect – amenajarea albiei. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului s-a angajat sa finanteze Consiliul Judetean Iasi, pentru a realiza ulterior, pe acelasi amplasament, cel de-al doilea proiect – zona de agrement din centrul municipiului, adiacenta Bahluiului.

Pe 26 septembrie 2011, s-a semnat contractul de finantare europeanapentru proiectul legat de lucrarile de amenajare si regularizare a riului Bahlui, in valoare de 72,5 milioane euro (valoarea proiectului este de 58.5 milioane de euro, diverenta pana la 72.5 milioane de euro reprezentand TVA, contributia statului roman). Putin peste 48 milioane de euro reprezinta fonduri europene nerambursabile aprobate prin Programul Operational Sectorial „Mediu” prin Fondul European de Dezvoltare Regionala si Fondul de Coeziune, diferenta constituind-o aportul statului roman in proiect.

Nu știu cât de navigabil va fi, dar deocamdată de impresia că Iașul face parte din Europa
Nu știu cât de navigabil va fi „Bahluiul navigabil”

Lucrarile incepute in martie 2011 ar fi trebuit sa fie finalizate in vara anului 2013, dar recent s-a cerut o amanare a termenului de finalizare, cam cum se face cu toate proiectele din Iasi (de la reabilitarea axei cultural-istorice, la pasajul Mihai Eminescu su pasajul Octav Bancila).

In urma cu un an de zile scriam despre „bataie de joc pe un proiect de peste 91 milioane de lei„, cel ce prevede dezvoltarea retelei stradale in zona culturala, istorica si turistica a municipiului Iasi. Proiectul repectiv nici in astazi nu a fost finalizat pentru ca s-au cerut amanari dupa amanari, iar anul trecut scriam despre lucrarile facute la mantuiala, portiuni de strada si trotuar cedand inca inainte ca lucrarile se fie receptionate.

Nu sunt specialist in betoane, dar in zona Podu Ros malurile betonate recent deja sunt fisurate. Bineinteles, lucrarile nu au fost receptionate.

Loading

Bogdan Federeac
contact@fede.ro
M-am născut în 1989 și sunt licențiat în filologie. Acum sunt student la Ecologie și Protecția Mediului; Scriu prin reviste din 2003; Primul blog l-am avut in 2008, iar din 2011 am avut câteva colaborări cu presa centrală; În 2012 am lansat www.fede.ro și tot în 2012 am publicat un volum de versuri. În ultimii ani am început să fiu mai interesat de munți și păsări

4 comentarii la „Lucrari de mantuiala pe fonduri europene: Bahluiul navigabil

Lasă un răspuns