Recordurile trenurilor din România

tren cu aburiÎncep abrupt.

  • Shinkasen E5 din Japonia (Tokio – Aomori): 320 km/h
  • Siemens Velaro E din Spania (Madrid – Barcelona): 350 km/h
  • AGV Italo din Italia (face legătura între 13 orașe italiene):360 km/h
  • Harmonz CRH380A din China (Shanghai – Guangzhou): 380 km/h
  • Shanghai Maglez din China: 431 km/h

O știre de miercuri, 21 ianuarie 2015 : „Un tren a parcurs în premieră distanța București – Brașov în mai puțin de două ore”. Distanța este enormă: 166 kilometri. Adaug listei de mai sus București – Brașov: 83 km/h. Adaug și istoricul duratei călătoriei cu trenul pe ruta București – Brașov:

  • 1880: peste șase ore
  • 1939: 3 ore și 10 minute
  • 1988: 2 ore și 40 minute
  • 2015: 2 ore și 27 minute.

În caz că nu știați, viteza medie pentru trenurile din România:

  • 35 km/h pentru trenurile Regio
  • 75 km/h pentru trenurile InterRegio
  • 87 km/h pentru trenurile InterCity

Ca fapt divers: Shinkansen, trenurile de mari viteză din Japonia, au apărut în anul 1964, cu viteze medii de 210 km/h. TGV-ul din Franța funcționează din 1981, cu viteza medie de 260 km/h (la inaugurare a atins un record de viteză de 380km/h, iar în 2007 a atins un nou record, de 574.8 km/h, ceva mai mic decât recordul trenurilor japoneze cu sustentație magnetică, de 581 km/h).

Nu mai există loc de alte comentarii sau precizări.

Bogdan Federeac

M-am născut în 1989 și sunt licențiat în filologie.
Scriu prin reviste din 2003;
Primul blog l-am avut in 2008, iar din 2011 am avut câteva colaborări cu presa centrală;
În 2012 am lansat www.fede.ro și tot în 2012 am publicat un volum de versuri.
Din primăvara lui 2015 am început să cartografiez România frumoasă, România mea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *