rolul consultantuluiSunt curios cat timp va mai dura toata euforia si nebunia fondurilor europene. Foarte multi romani si foarte multe firme vad in fondurile europene salvarea cea bine meritata. Mai ales dupa primirea Romaniei in cadrul Uniunii Europene (parca nu-mi vine sa cred ca au trecut de atunci sapte ani si jumatate), in tara a aparut o noua meserie, care la care tot mai multi romani s-au inghesuit, cea de consultant. Bineinteles, exista mai multe tipuri de consultanta, de la cea pentru proiecte si fonduri europene, la cea in management, la cea de business, dar si in multe alte domenii. Acum vreo 3 ani in Romania existau … peste 10.000 de consultanti. Intre timp li s-a mai taiat din avant, mai ales de cand procedurile pentru obtinerea de fonduri s-a lungit mult. De la idee, la scrierea proiectului, la trimiterea dosarului pentru fonduri, la accesarea lor si implementarea proiectului poate dura si pana la 5-7 ani. Sunt firme care au crezut ca fondurile europene pot fi oportunitatea perfecte pentru modernizarea echipamentelor, dar pana au primit ok-ul UE pentru acele fonduri, investitiile necesare erau deja realizate, la fel cum au existat cazuri in care firmele si-au schimbat domeniul de activitate sau au disparut. Mai fac o precizare, avand prieteni consultanti: de obicei fondurile (europene sau non-europene) nerambursabile se acorda firmelor mici, nu celor care sunt deja mari; exista si o explicatie perfect logica: firmele mari dispun de cash-flow, dar si de resursele materiale si umane pentru a se extinde cu usurinta, fara sa isi mai bata capul cu birocratia si formalitatile necesare accesarii unor fonduri.

La un moment dat, stand la bere cu unul dintre amicii consultanti, nu intelegeam de ce ma intreaba de ziarele tiparite care apar in judetele Botosani si Bacau; apoi mi-a explicat ca la aceste proiecte exista si obligatia sa dai cateva anunturi ziare in legatura cu investitiile facute si rezultatele obtinute. Treaba asta cu a publica un an anunt intr-un ziar (si de obicei trebuie sa publici anuntutul fie in cel mai vandut ziar din judetul in care firme are activitate si in care a implementat proiectul, fie intr-un ziar local, unul regional si unul national, cu conditia ca ziarul sa apara in format tiparit). Campania de presa, insa, este unul dintre cele mai marunte lucruri pe care trebuie sa le faci intr-un proiect finantat de stat sau UE.

Voi reveni cu mai multe detalii despre rolul consultantului si despre fondurile ce pot fi accesate, probabil in urmatoarele saptamani, cand voi recenza o lucrare de specialitate.

Loading

Bogdan Federeac
contact@fede.ro
M-am născut în 1989 și sunt licențiat în filologie. Acum sunt student la Ecologie și Protecția Mediului; Scriu prin reviste din 2003; Primul blog l-am avut in 2008, iar din 2011 am avut câteva colaborări cu presa centrală; În 2012 am lansat www.fede.ro și tot în 2012 am publicat un volum de versuri. În ultimii ani am început să fiu mai interesat de munți și păsări

Lasă un răspuns