
Guillermo Arriaga, Sălbaticul, Art, 2018
O țesătură de povești nebună. Pe un plan e Mexicul de la sfârșitul anilor 1960. Moartea pare să-l urmărească pe Juan Guillermo. Adolescentul – obsedat de fantoma geamănului său mort în burta mamei – își pierde în decurs de câteva luni întreaga familie. În paralel cu povestea lui Juan Guillermo, în sălbăticia munților Canadei, inuitul Amaruq pornește pe urmele unui lup de care destinul pare să-l lege într-un mod profund și inexplicabil.
Ismail Kadare, Palatul Viselor, Humanitas Fiction, 2019
Palatul Viselor este considerată cea mai teribilă și mai nemiloasă caricatură a totalitarismului în descompunere. Cu acțiunea petrecându-se într-un timp incert (poate începutul secolului XX), sultanul Imperiului Otoman aflat în disoluție îngrădește libertatea supușilor, controlându-le visele prin intermediul unei misterioase instituții a puterii – Palatul Viselor. Mark-Alem este tânărul care reușește să ajungă în vârful ierarhiei, de unde supraveghează mecanismul poliției inconștientului. Va sfârși Mark-Alem ca toți stăpânii absoluți: pradă propriei mașinării demonice?
Unul dintre cele mai interesante volume de poezie apărute în ultimii ani. 20 de poeți formați în timpul celui de-al Doilea Război Mondial recuperați în această antologie de către Claudiu Komartin. De ce recuperați? Pentru că exceptând câteva nume ale poeților care sunt citiți și astăzi,majoritatea celor cuprinși în volum au rămas necunoscuți publicului odată cu instalarea comunismului.