Deocamdată, singurul oraș din România în care există metrou este Capitala. La începutul anului 2015, în presă a apărut informația că Timișoara ar putea deveni al doilea oraș cu metrou. La scurt timp după ce informația s-a răspândit în presă primarul Timișoarei a venit cu precizări: nu ar fi vorba chiar de metrou, ci de scoaterea liniilor CFR din oraș, astfel ca orașul să nu mai fie tăiat în două de către liniile de cale ferată.
Ei bine, bomba care încă nu a devenit virală: metroul ar putea apărea în județul Iași. Stai ca asta nu sună bine, dar așa a scris presa locală la sfârșitul lunii iulie. Metroul ar urma să facă legătura între comunele Lețcani și Ciurea. Hm… nici măcar nu este vorba despre un oraș mare, ci despre două comune. Doar că ironia știrii merge mai departe: comunele ar putea fi legate printr-un metrou ușor, bazat pe infrastructura CFR.
Vestea bună este că metroul Lețcani-Ciurea ar putea deveni realitate și ar putea deservi și municipiul Iași. Partea comică abia aici intervine: metroul nu ar fi chiar metrou, ci un tren ușor. Chiar și așa, ideea este bună: transportul metropolitan.
Bine, bine: la Timișoara nu, la Lețcani nu, atunci unde? Sunt sigur că dacă s-ar căuta bine, s-ar putea găsi mai multe linii de metrou în țară, toate transfrontaliere, în special care să facă legătura între localitățile de frontieră din județul Botoșani și localitățile de frontieră din Ucraina și de pe marginea Prutului, în Republica Moldova, folosite pentru traficul de țigări. Abia acestea ar fi mari descoperiri.