Zilele trecute a fost publicat un interviu Mihail Sebastian Arghiropol „despre publicitate, minunile lumii moderne și sfaturi în alegerea unei cariere”. Dacă ar fi să luăm prezentarea de pe site-ul propriu, Mihail Sebastian Arghiropol este „scenarist, actor și managerul general al agenției de PR și Advertising Media One”. Aș adăuga un lucru: Mihail Sebastian Arghiropol are în CV 22 de ani petrecuți în lumea publicității (mai mult decât vârsta unora dintre cititorii blogului).
Din interviul amintit am reținut câteva lucruri:
Când vinzii servicii de publicitate nu trebuie să îi spui clientului că este vorba despre o artă, chiar dacă tu simți asta. Clientului trebuie să îi explici că este vorba de tehnică, analiză, strategie, studii comportamentale, chimie, contabilitate și finanțe.
Canalul de comunicare nu este cel mai important. Importantă este strategia de comunicare, mai ales că viteza de schimbare a tehnologiilor de comunicare este uluitoare, dar comportamental și decizional omul nu se schimbă atât de repede.
Dezavantajul de a trăi într-o țară mică, așa cum este România: într-o țară bogată, cu o piață bogată și companiile sunt bogate. Nu același lucru îl putem spune și despre România, o țară mică, unde evoluția ș afirmarea se câștigă mult mai greu ca în Occident.
Dacă s-ar reface lista cu cele 7 minuni ale lumii, s-ar schimba perspectiva. În Antichitate conta măiestria, dimensiunea și complexitatea, pe când astăzi ceea ce ne impresionează și nu minunează nu mai trebuie să fie neapărat palpabile. De aceea Mihail Sebastian Arghiropol spune că între minunile lumii ar trebui să se numere internetul, electricitatea sau vehiculele electrice.
Când este vorba despre parteneriate și angajați este ideal să urmezi vorba miliardarului rus Mikhail Prokhorov: „Vreau să fiu cel mai prost dintre angajații mei”. Chiar dacă pare ceva amuzant, este un principiu sănătos. Nu este de mirare că miliardarul rus a angajat doi dintre laureații premiului Nobel pentru fizică. La fel și Mihail Sebastian Arghiropol, recomandă să te înconjori de oameni (fie că este vorba despre parteneri sau despre angajați) mai deștepți ca tine.
Genialitatea unei idei devine în 2-3 ani perimată, dar detaliile tehnice rămân valabile peste timp.
Înainte de final vreau să redau și cele trei lucruri pe care Mihail Sebastian Arghiropol ar fi vrut să le știe acum 22 de ani, atunci când a început viața de „publicitar”:
1. A fi creativ într-o agenție de advertising nu înseamnă a ignora partea de client service și a ignora tehnici esențiale de marketing: pricing, poziționarea, piața.
2. A câștiga bani nu este atât de important cât este cum îi câștigi.
3. A face lucrurile care îți fac plăcere este cel mai important lucru într-un business.