Cred că sunt deja mai mult de trei ani de când mă tot gândesc să îmi croiesc un drum doar al meu și nu am mai făcut nimic în această privință. De când le vorbesc unor amici despre propriul meu business, unii care nu se gândeau la afaceri au devenit antreprenori, iar alții au și renunțat. Nu pot spune că am capitulat înainte de a începe, dar mi-am dat seama că ceea ce știu nu este destul. Știți ce e culmea, la nivel teoretic știu cam tot ceea ce trebuie despre SEM & SEO, dar practic nu am avut niciodată o campanie de promovare Adwords. Deci pe domeniul ăsta sunt blank. Știu, dar nu am făcut niciodată.
Mă și gândesc că atunci când voi face pasul spre freelancing and own business sigur voi da de oameni or să spună: „Uite, îți dau banii ăștia, tu fă-mi site-ul, scrie-mi textele și fă-mi și ceva reclamă pe Google, să mă vadă oamenii în primele rezultate”. Ar fi vorba despre un client care știe ce rezultate vrea, nu-l interesează drumul până acolo. Asta înseamnă că nu ar conta dacă eu, la rândul meu, subcontractez o parte din lucrurile pe care trebuie să le fac. Adică să apelez la compania de advertising si marketing Themarkers.ro. Devin eu clientul lor. Ce ar putea face ei pentru mine (pentru clientul meu)?
– Ar putea propune structura contului, bugetul, targetarea campaniei și textele pentru anunțurile publicitare
– Ar putea cerceta să afle care sunt cele mai relevante cuvinte cheie pentru afacerea mea (sau a clientului meu)
– Ar putea cerceta concurența pentru o mai bună poziționare în piață
– Ar putea să-mi trimită rapoarte de perfomanță periodice
– Ar putea să-mi ofere consultanță și să mă ghideze ori de câte ori mă simt nesigur.
Despre cum să-ți promovezi serviciile s-au scris sute de mii de articole, în toate limbile posibile, s-au scris cărți, s-au făcut bani. Se vor mai scrie sute de mii de articole și cărți, oamenii se vor contrazice mereu. Singura metodă prin care poți afla dacă ceea ce crezi și știi este și bine, este să testezi teoriile tale. Singurul mod în care vei afla dacă o campanie a funcționat sau nu este după ce demarezi campania. Eu știu să scriu și să vând și mă mulțumesc că știu măcar astea. Pentru alte servicii există alții. Nu trebuie să mâncăm cu toții o pâine?