Nu o singură dată m-am contrazis cu diferite persoane pe subiecte ce țin de online. „Păi cum, tu, absolvent de Litere, îmi dai lecții de marketing și SEO?” a fost una din întrebările pe care le-am primit des și care m-au lăsat rece. Da, recunosc, nu știu să fac campanii la nivelul de servicii Adwords ca Silkweb, dar m-am prezentat cel mai des ca blogger part-time, nu ca vreun specialist. Cu toate acestea, mi-am deschis blogul (pe o platformă gratuită) la începutul anului 2008. Din 2010 am lucrat pentru un portal de știri și am fost, pe rând, de la redactor, la reporter, la PR officer, analist SEO, marketing manager, până la manager de proiect. În 2012 am făcut un mic upgrade și mi-am mutat blogul pe domeniu propriu, iar din 2013 am fost manager de proiect pe partea de online a unei companii de publishing. În 2010, când am început să lucrez la portalul de știri, site-ul avea 100 de vizitatori unici pe zi și nu era sustenabil. După 3 luni avea 1000 de vizitatori unici pe zi, iar după 3 ani era al treilea cel mai accesat portal de știri din Iași și site-ul își acoperea singur cheltuielile.
Recunosc, în afară de câteva cursuri de project management și vânzări nu am avut parte de o formare profesională pe acest domeniu, așa că am mers mult pe intuiție și de obicei am avut de câștigat. Imediat ce am plecat de la acel portal de știri, după câteva luni, site-ul a fost vândut și s-a angajat o echipă mult mai mare decât cea cu care lucram. A crescut cantitatea materialelor postate, dar a scăzut calitatea lor. În spatele site-ului a rămas o echipă de jurnaliști, fără o persoană care să creioneze strategiile, care să fie la curent cu schimbările din online, astfel că site-ul a ajuns să aibă mai puțin vizitatori unici ca acum cinci ani, când intrasem în echipă.
Tind să cred că mi-am făcut treaba bine. La fel, la firma de publishing la care am lucrat am reușit să creez performanțe, ba am reușit să dau și un articol viral care a fost în top 3 al viralelor monitorizate de Refresh.ro. La câteva luni după ce am plecat din firmă am vrut să văd ce s-a mai întâmplat cu proiectele mele. Stupoare: s-a renunțat la toate, deși multe dintre ele erau pe profit la nici trei luni de la lansare. În firma aceea eu eram singurul nespecialist și mereu mi s-au pus bețe în roată din această cauză. Deci, ce mă recomanda pe mine în fața colegilor mei specialiști? Rezultatele. Când tocmai rezultatele cuantifică munca depusă, rezultatele erau ignorate.
Deși am aflat de curând de Silkweb, am urmărit puțin activitatea lor și pot spune că sunt printre cei mai buni de pe piața din România. Pe blogul lor găsești articole utile despre cum sa îți consolidezi poziția în online sau cum să obții o poziție bună, dar și sfaturi despre cum să îți optimizezi site-ul, cum să îți optimizezi vânzările, sunt explicate funcționalitățile unei campanii de marketing; au foarte multe informații despre campaniile AdWords (Silkweb este Google Partner), dar pun la dispoziție mai multe ghiduri practice.Să nu uit: echipa Silkweb este într-un continuu proces de formare, cu acreditări de la HubSpot, GPeC, Google.
Plecând de la povestea mea despre experiența online, în ultimii doi ani am încercat să urmăresc articolele și descoperirile importante din domeniu. Fac asta citind ghiduri, blog-uri sau articole de profil. Cel despre 5 pași pentru campanii de succes în Google AdWords realizat pe baza rezultateloserviciilor Adwords Silkweb este unul dintre ele, mai ales dacă nu ești inițiat în tainele SEM & SEO.