În vara anului 2010 am avut primul job în vânzări. Am lucrat pentru o scurtă perioadă la o firmă distribuitoare de produse de laborator și echipamente militare. Chiar dacă a fost pe o perioadă determinată (summer job), a fost un job care m-a învățat multe și am avut de la cine să fur meserie.Firma exista de câțiva ani pe piață și tocmai începea să-și revină după criza financiară. Primele două-trei săptămâni m-am ocupat de actualizarea ofertelor (restabilit relațiile cu furnizorii, stabilit prețurile), apoi de crearea unei baze de date și abia după aceea am trecut la vânzarea propriu-zisă. Chiar dacă sunt la formare filolog, întotdeauna m-au atras cifrele și joaca cu ele, astfel încât să ajung la rezultate și strategii. De aceea mi-a fost ușor și mi-a plăcut să refac ofertele firmei. Prima problemă de care m-am lovit a fost în momentul în care a trebuit să îmi fac bazele de date. Nu dispuneam de o lista firme din domeniu, a trebuit să mi-o fac eu. A trebuit să caut din site în site, să merg din link în link, să iau la puricat cărțile de vizite pe care mi le-a lăsat patronul. Muncă sisifică. La unele firme aveam doar numele, la altele doar o adresă de e-mail, nu aveam persoane de contact. În plus, multe dintre firmele în cauză erau mai mici decât cea la care lucram eu, nu auziseră de promovare online, iar înainte să mă apuc propriu-zis de vânzare, mă împiedicau să fac marketing direct produselor pe care le vindeam.
Când lucrezi fără instrumente
După toată această muncă am început să trimit mail-uri. Trimiteam mail-uri grămadă doar unde nu aveam numele persoanei de contact, la cele la care aveam un destinatar clar scriam un mail personalizat. Rata de răspuns a fost foarte mică. Abia după ce am început să și sun: „Bună ziua, X de la firma Y vă deranjează. V-am trimis săptămâna trecută un e-mail cu o ofertă pentru produsele pe care le comercializăm…”, apoi rezultatele au început să apară.
Povestea din 2011 s-a repetat în primăvara lui 2014 când eram manager de proiect la o firmă de publishing online și a trebuit să îmi vând produsele create. Deși dispuneam de liste firme, multe dintre ele nu mai erau active sau aveau alt domeniu de activitate.
Cum te ajută o bază de date?
După cele două experiențe pe care le-am povestit mai sus am realizat cât de important este să ai instrumentele de lucru atunci când dorești să vinzi. Să ai o legătură cu potențialii cumpărători. Business înseamnă vânzare, vânzarea o realizezi pe clienți. Bazele de date cu lista firmelor din România îți sunt de ajutor în orice business, dar mai ales în cele aflate la început, când clienții nu știu de tine și de serviciile tale, iar tu ești cel care trebuie să se facă cunoscut.
De ce să achiziționezi o bază de date?
Când ai o bază de date la îndemână poți începe campaniile de direct marketing. În funcție de rezultatele obținute poți trece la următorul pas, acela de a face vânzări, fie că este vorba de vânzările pe mail, fie de cele prin telefon, fie varianta mixtă, fie contactarea posibililor clienți (telefonic, prin mail) pentru stabilirea unor întâlniri care au ca scap vânzările.
Spuneam cuiva că cel mai important instrument pe care poate să îl aibă cineva la îndemână este informația. Deții informația, deții puterea.
Dorești închirierea unei baze de date? Trimite un mail la adresa vanzari@marketingdirect.biz