Dacă un lucru e clar, e că s-a dus vara de tot; a mai avut ea ceva zvâcniri în ultimele zile, dar degeaba: școala a început, urmează să înceapă anul universitar, a trecut și momentul toamnei calendaristice, ba chiar și cel al toamnei astronomice. Pentru șoferii români din zona de munte (cum sunt cei din Sibiu, de exemplu), este un semn că trebuie să-și pregătească mașinile de iarnă pentru că nici nu știi când ploaia se transformă în zăpadă, iar temperaturile mici în temperaturi de îngheț.
Zappând pe net am ajuns pe niște forumuri în care oamenii deja pun întrebări despre ce măsuri trebuie să ia pentru a le fi bine în perioada ce urmează. Reproduc un astfel de comentariu: Vine iarna si daca nu ai un acumulator bun, o sa mergi la lucru cu altceva. Crede-ma, stiu ce inseamna sa ramai fara curent la un diesel de 1,9 TDI, cand ma astepta un drum de 500 km. Apoi urmează tot felul de discuții. Unele dintre ele s-au centrat pe pe eficiența unui acumulator gel auto. Sunt sau nu sunt mai eficienți acumulatorii gel auto? Tot de pe forumuri aflu că nu rezistă la consumuri instant de curent mare (porniri) și este posibil să explodeze. Tot aceiași forumuști demontează mitul și spun că nu au auzit niciodată de un asemenea caz, nici la bateriile auto clasice, dar nici la un acumulator auto pe gel. Unii au încercat să pună mitul pe seama reticenței românilor la produsele care au un preț mai ridicat. Și tot aceiași forumiști explică și motivația prețurilor: acumulatorii auto pe gel sunt mai siguri și eficienți.
Nu asta este una dintre problemele românilor? Ce e scump e moft și fiță?
Sunt curios ce fel de comentarii voi găsi când încep să citesc și despre anvelopele de iarnă. Poate există mituri și în legătură cu ele: cresc consumul cu 75% sau poate că la temperaturi mici explodează. Nu am de unde ști, dar vă anunț în caz că dau pe marele internet dau și de explicații mai …. puțin plauzibile.
V-am lăsat, winter is coming!