Unul dintre aspectele care conteaza cel mai mult in ziua de astazi este imaginea. Fie ca este vorba despre imaginea publica a unei persoane, fie ca este vorba de brand-ul unei firme / companii, imaginea este cea care te scoate in fata si tot ea este cea in functie de care te judeca oamenii. Imaginea este primul lucru cu care intri in contact, iar primele idei pe care ti le faci, tot in functie de imagine ti le faci.
Chiar daca exista ideea (pana la urma, o prejudecata) ca piata la publicitara este intr-un impas, ar trebui sa privim in jur si sa observam ca nu exista niciun sector al economiei de astazi care sa nu fie in aceeasi situatie. Si asta pentru ca de cativa anine zbatem intr-un soi de criza, unii spun economica, eu prefer sa cred ca de identitate. Dragilor, cred ca trebuie sa mai treaca maximum doi ani si pe urma lucrurile vor intra pe fagasul dorit. Si uite ca sunt firme, precum p-media, care de 8 ani de zile sunt pe piata si nu doresc sa o paraseasca prea repede. Daca in 2006 au inceut timid productia publicitare, acum au ajuns sa aiba un portofoliu impresionant si servicii pe masura, de la inscriptionari auto, la panouri publicitare, bannere publicitare, casete luminoase, copertine fixe, pana la pliante si flyere, carti de vizita, sisteme roll-up, litere volumetrice, magneti publicitari si multe altele.
Totul tine de viziune si de modul in care iti tratezi clientii.
Ma uimteste faptul ca se vorbeste tot mai mult de startup-uri, ba chiar de ani de zile exista o materie, educatie antreprenoriala, ce se preda in scoala generala. Cu toate acestea, cei care vor sa porneasca la drum si sa isi deschisa o afacere, nu au nici cea mai mica ideea despre ce trebuie sa faca. La nivel teoretic romanii stau foarte bine, sunt buni la orice, dar cand este vorba de practica, apar tot felul de probleme. Nu este destul sa ai o idee si niste bani pentru a deschide o afacere. Ai nevoie de un plan de afacere (nu ma refer aici la un plan stufos, o pagina A4 cu principalele idei si linii de urmat e OK), de niste mici studii de piata, de a veni cu idei noi. Ai nevoie de un nume, de o strategie, de dorinta de a transforma business-ul intr-un brand. Ai ideile, banii, planul de afacere si sediul? Pana la formele legale ale societatii trebuie sa nu uiti de firme si casete luminoase pentru ca trebuie sa incerci toate metodele pentru a atrage clientii in sediul tau. Nu este destul sa ai clienti doar persoanele cunoscute, trebuie sa identifici si sa atragi clientii pe care nu ii cunosti.
Prin centrul Iasului am vazut o multime de localuri care s-au deschis, dar care au tras obloanele intr-un timp mai scurt decat cel alocat deschiderii. De ce? Pentru ca patronii credeau ca este destul sa aiba localul, mobilierul, personalul si stocul de produse pentru a avea clienti. Multi nu s-au gandit sa apeleze la literele volumetrice (solutie ideala pentru a atrage atentia si clientii, atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte), la niste casete luminoase sau la un totem luminos, toate fiind solutii pentru a arata ca existi si nu doar atat: ca nu esti interesat de profitul imediat, ci ca intai bagi bani in promovare, ca clientul sa observe ca existi. Pe urma intervin celelalte metode, de la calitatea serviciilor, la amabilitatea personalului, preturile si promotiile sau de a oferi ceva ce concurenta nu ofera. Pana la urma sunt niste notiuni teoretice la care ajungi cu usurinta, dar cand incepi sa le pui in practica, nu ai cum sa nu reusesti. Si acest aspect este doar unul mic din ceea ce ar putea garanta succesul.
In concluzie, imaginea este cea care conteaza, imaginea este primul lucru cu care intri in contact, in functie de care oamenii isi fac prima parere. Daca nu te faci remarcat, daca nu arati ca existi, ceilalti nu au cum sa stie de tine si pot trece lejer pe langa tine / afacerea ta: esti inexistent.