Poveștile polițistului brașovean Marian Godină au devenit virale. Succesul lui Godină e cuantificabil atât social media, cât și în offline. Pe 17 ianuarie 2016 pagina de Facebook a lui Marian Godină avea 139.400. Pe 12 ianuarie, când a anunțat că urmează să-i apară cartea, pagina a crescut cu 2.044 like-uri într-o zi și avea 149.861 de fani. Pe 17 februarie, după tot scandalul din online și offline, pagina avea la ora 22.02 206.674 fani (cea mai mare creștere, atât procentuală, cât și numerică, în decursul a 24 de ore, conform Facebrands). Într-o lună de zile pagina sa a crescut cu peste 66 mii de fani (Dacian Cioloș are în total puțin peste 46.000 fani). Ce mai, tipul e pe val, simpatia e peste tot, omul a devenit un erou și o cauză. Valul nu va ține mult, la un moment dat se va sparge de țărmuri.
Să zicem că Marian Godină e „eroul bun” din basmul online-ului românesc de azi. Dar cine riscă să se transforme în „bau-baul” online-ului? Căpcăunul devine Klaus Iohannis. Declarațiile în „scandalul Antena3” lasă urme în numărul de fani de pe Facebook: pentru prima dată după foarte mult timp, pagina de Facebook a președintelui României este pe minus – pe 17.02 la ora 23.02 avea cu 1532 fani mai puțini decât în ziua precedentă, iar acesta este doar începutul. Greșelile repetate se taxează. În 2014 „generația Facebook” l-a făcut președinte, acum aceeași oameni se dezic ușor-ușor de el. Să apeși butonul de unlike e un gest puternic, e mai mult decât a „nu urmări” postărilor, e vorba de a te „lepăda” de cel care în ți-ai pus speranțe. Calcă Iohannis pe urmele pașilor lui Emil Constantinescu?