Am un prieten care de trei săptămâni își caută de lucru. În fiecare zi merge la 3-4 interviuri,a mers, a dat și probe, dar ceva tot nu îi convine sau nu îi merge Și trece seara trecută pe la mine pentru că era prin zonă și a văzut geamul deschis la bucătărie. Urcă, îi fac o cafea și începem să vorbim despre cum mai merge. Eu îi zic bucuros că am renunțat la țigări, el îmi zice supărat că nu își găsește de muncă deși depune CV-uri și merge la interviuri. Și îi zic: Ma friend, tu când mergi la interviu mergi cu geaca de piele, tatuajele și pierce-urile la vedere, normal că intră oamenii la dubii. Dacă erai și tu o gagicuță finuță, îmbrăcată în rochii de zi, eventual de la Helenboutique, ca să arăți simplitate, eleganță și rafinament, poate că oamenii ascultau ce aveai de spus. Dar așa, sunt sigur că aveai pantalonii de camuflaj și bocancii militari în picioare…
Și discuția moralizatoare a continuat. Și aveam dreptate, a mers la interviurile de angajare de parcă ar fi fost vorba de înrolare în armată sau în trupele de mercenari, nu de parcă se pregătea să devină inspector resurse umane.
Imaginea contează mult. În unele situații contează cel mai mult, contează mai mult decât manierele sau ceea ce ai în cap. Chiar și când nu contează atât de mult trebuie să ai grijă de imaginea ta. Este prima carte de vizită care „ajunge în mâna” celui din fața ta.
Luăm exemplul următor:
O tipă care se îmbracă cu o astfel de rochie înseamnă că este o tipă cu care pot schimba mai mult decât vorbele de salut. Din perspectiva mea de bărbat rochia asta s-ar potrivi doar unei tipe dezinhibate, dar cu bun simț, elegantă și matură, rafinată și căreia nu îi place extravaganța.
Pe de altă parte:
să nu fiu sexist. Rochia de mai sus reprezintă încredere și determinare.Curaj. Lipsa prejudecăților. Cam atât reușesc să intuiesc despre gusturile vestimentare ale femeilor. De aceea încerc să nu am idei preconcepute: da, imaginea este prima carte de vizită, imaginea îți asigură sau nu locul de masa de discuții. Dar după ce ai prezentat imaginea ca un ambalaj, trebuie să știi să arăți și valoarea conținutului.