Când vine vorba de promovare online și optimizări și toate cele adiacente, câte voci există, atâtea păreri. Nu am făcut cursuri, nu sunt specializat pe optimizări, PR, SEO sau altele, ce am apucat să învăț, am învățat din mers, pe măsură ce lucram.
Dacă în 2008 aveam un blog pe Blogspot și atât – nu făceam altceva decât să scriu și să public, în 2011, când am început să lucrez la un site de știri și informații, am început să pricep care e treaba cu online-ul. Încă am multe de învățat, știu câte puțin, atât cât să mă descurc fără prea multe bătăi de cap.
Una dintre chestiunile care mi-au dat, totuși, ceva bătăi de cap ține de bannere. Dacă la început credeam în numărul mare de clikc-uri, recent am observat o chestie care mi-a schimbat radical părerea.
Am făcut un blog cuiva drag mie; încă nu i-am arătat cum să îl actualizeze, să posteze rețete și sfaturi din bucătărie (este vorba de un blog culinar), dar am postat un mic banner pe blogul personal. Deși nu l-am lansat, nu am scris încă despre blog nicăieri, nu am distribuit nimic pe rețelele sociale, într-una din zile am observat că blogul a avut 100 de vizitatori, în condițiile în care materialul de pe el nu avea cum să aducă acești vizitatori din căutări. Cum s-a ajuns aici? O persoană a intrat de pe blogul meu și a dat click pe banner; i-a plăcut ceea ce a văzut și a distribuit singura rețetă pe Facebook, dar și pagina „Despre” și „Galerie foto”. De aici lucrurile au mers singure: interacțiunea pe Facebook a avut ceva succes, fără să fie vorba despre o teorie a conspirației sau un alt subiect cu tentă de viralitate. Un click s-a transformat în 100 de vizitatori. Și am observat că în fiecare zi când există un clikc pe acel banner (realizat în grabă și deloc catchy) există cel puțin 20 de vizitatori unici.
De aceea mulți care vor reclamă știu că banner-ul nu este pentru a atrage cât mai mulți vizitatori, ci de a arăta că există acel produs. Dacă unul dintre cei ce vede banner-ul consideră că poate găsi ceva interesant și după ce îl accesează se dovedește că are dreptate, acel vizitator de ajută să ai și trafic. Este vorba de conținut. Poți să ai cele mai tari bannere, dacă nu duc spre ceva interesant, degeaba ai 100 de accesări pe el, sunt accesări accidentale.
Cam bâlbâit și poate puțin incoerent, dar cam asta înțeleg eu prin banner.