Nu-mi stă în fire să fiu răutăcios, dar uneori chiar nu mă pot abține. Și mă gândesc la un episod petrecut recent la muncă. Într-una din zile, una dintr-un șir de mai multe zile nașpa, niște colegi de la un alt centru ne-au cerut să le dăm cât mai multe etichete label print pentru prețuri, în condițiile în care șefa lor tocmai se întorcea de la București, iar a doua zi urma să fie zi de marfă, iar noi nu mai aveam decât 3 role de etichete. Și le-am răspuns colegilor că nu putem că nici noi nu mai avem decât cele pe care le vom folosi la marfa ce urma să vină. Am avut ceva mustrări de conștiință, dar după aceea mi-am dat seama că nu aveam de ce să mă simt nașpa. În orice unitate comercială etichetele de preț sunt sacre (pentru că nu te poți lipsi de ele).
Tatăl etichetelor decorative și al celor de preț
Odată cu apariția marcatoarelor de preț, aplicarea prețurilor pe produse a devenit un proces simplu și ușor de realizat cu ajutorul rolelor autoadezive ștanțate la dimensiunile dorite. În industria în care lucrez etichetele trebuie să fie destul de mari, astfel încât să apară pe ele numele cărții, codul de bare și prețul. Normele europene au făcut ca și legislația de la noi să se schimbe și pe mai toate produsele etichetele să conțină mai multe date.
În România „tatăl etichetelor” consider să fie Label Print.
Label Print este o tipografie de tip full-service ce există pe piață din anul 2003. Dacă în urmă cu 12 ani primul echipament al firmei care a dat startul activității a fost o imprimantă cu transfer termic ce tipărea etichete autoadezive în rolă pentru produse de nișă (datorită limitărilor din punct de vedere tehnic impuse de volumul redus, monocromia și viteza mică de imprimare), acum deține capacitatea și expertiza de a oferi o experiență completă în segmentul etichetelor autoadezive, asigurând o compatibilitate optimă între designul etichetei şi produsul căruia i se adresează.
Rolul și povestea unei etichete
Etichetele au apărut ca o soluție de comunicare între producător și clienți, fiind un suport pentru informații legate de originea produsului, utilizare, condiții de păstrare, dar și pentru campanii promoționale. În unele țări conținutul informațional al etichetelor cade sub incidența cadrului legislativ. Rolul etichetelor poate fi și unul decorativ, dar presupune şi o buna cunoaştere a materialelor utilizate la ambalaje, pentru a alege un adeziv adecvat ce poate rezista la utilizări repetate. Fiecare etichetă are o poveste, de la prima discuţie cu clientul, consilierea acestuia în alegerea designului şi până la imprimarea efectivă şi livrarea acesteia conform condiţiilor agreate.