După ce am lipsit (din nou) câteva zile din localitate, iar în perioada cât am fost plecat nu am avut timp să fiu la curent cu ceea ce se mai întâmplă în mediul online, cum am ajuns acasă am dat peste un articol despre cum lucrurile din Sibiu par să nu mai fie la fel de bune ca în perioada în care primar era Klaus Iohannis. Am folosit în mod intenționat expresia „par să nu mai fie”, pentru că, în fapt, lucrurile sunt la fel, dar așteptările sunt mai mari. Este greu să fii primar într-un oraș care ți-a fost lăsat moștenire de către actualul președinte al țării. Iohannis a lăsat în urmă așteptări mari și este foarte greu, aproape imposibil să te ridici la nivelul lui. Pentru că dacă Iohannis a fost bun ca primar, tu trebuie să arăți cu poți fi ceva mai bun ca el (nu este destul să fii la fel de bun). În acel articol scria și despre cum locuitorii orașului Sibiu se plâng de gropile din asfalt. Dar nu despre asta vreau să vorbesc, ci de un comentariu de la acel articol. Sibiul fiind un oraș mic, un locuitor a zis ca ceilalți să nu se mai plângă, că există o metodă simplă de  a se rezolva din lucruri: adoptarea, într-un număr cât mai mare, a mersului pe bicicletă. Oricum, de când am ajuns în Sibiu m-a uimit numărul mare de bicicliști, nu doar cei care se plimbă prin oraș, ci cei care folosesc bicicleta ca mijloc de transport.

Soluția pentru străzi mai bune

Paradoxal, acel comentariu mi-a relevat faptul că soluția pentru străzi mai bune este dată de pistele de bicicliști. O pistă de bicicliști pavată pare, cel puțin în viziunea mea, o soluție destul de bună pentru a păstra străzile într-o stare mai bună. Încurajând mersul pe bicicletă ajuți la decongestionarea traficului. Trafic mai mic înseamnă uzaj mai mic al căii de rulare (și automat al asfaltului), deci rezistență mai mare. Deși pare mai complicat să pavezi o pistă de bicicliști decât so o asfaltezi, adevărul este că dacă te gândești că în caz că ai nevoie să intervii la rețele de apă-canal sau la celelalte rețele îngropate, pavajul conferă un avantaj. În afară de faptul că este mai ușor să scoți câteva pavele atunci când este cazul, ca apoi să le pui la loc când ai rezolvat problemele, pavelele sunt mult mai rezistente ca asfaltul.

Eu nu pot face nimic mai mult decât să îmi exprim o părere, cum am mai scris despre avantajul utilizării pavajului, dar cei care au putere decizională și executivă ar trebui să se gândească și ei la aceste chestiuni.

Imagini din portofoliul Pav Consult ce ar putea folosi și ca piste pentru bicicliști:

portofoliu pavconsult1

portofoliu pavconsult2

Loading

Bogdan Federeac
contact@fede.ro
M-am născut în 1989 și sunt licențiat în filologie. Acum sunt student la Ecologie și Protecția Mediului; Scriu prin reviste din 2003; Primul blog l-am avut in 2008, iar din 2011 am avut câteva colaborări cu presa centrală; În 2012 am lansat www.fede.ro și tot în 2012 am publicat un volum de versuri. În ultimii ani am început să fiu mai interesat de munți și păsări

Lasă un răspuns