tren cu aburiÎncep abrupt.

  • Shinkasen E5 din Japonia (Tokio – Aomori): 320 km/h
  • Siemens Velaro E din Spania (Madrid – Barcelona): 350 km/h
  • AGV Italo din Italia (face legătura între 13 orașe italiene):360 km/h
  • Harmonz CRH380A din China (Shanghai – Guangzhou): 380 km/h
  • Shanghai Maglez din China: 431 km/h

O știre de miercuri, 21 ianuarie 2015 : „Un tren a parcurs în premieră distanța București – Brașov în mai puțin de două ore”. Distanța este enormă: 166 kilometri. Adaug listei de mai sus București – Brașov: 83 km/h. Adaug și istoricul duratei călătoriei cu trenul pe ruta București – Brașov:

  • 1880: peste șase ore
  • 1939: 3 ore și 10 minute
  • 1988: 2 ore și 40 minute
  • 2015: 2 ore și 27 minute.

În caz că nu știați, viteza medie pentru trenurile din România:

  • 35 km/h pentru trenurile Regio
  • 75 km/h pentru trenurile InterRegio
  • 87 km/h pentru trenurile InterCity

Ca fapt divers: Shinkansen, trenurile de mari viteză din Japonia, au apărut în anul 1964, cu viteze medii de 210 km/h. TGV-ul din Franța funcționează din 1981, cu viteza medie de 260 km/h (la inaugurare a atins un record de viteză de 380km/h, iar în 2007 a atins un nou record, de 574.8 km/h, ceva mai mic decât recordul trenurilor japoneze cu sustentație magnetică, de 581 km/h).

Nu mai există loc de alte comentarii sau precizări.

Loading

Bogdan Federeac
contact@fede.ro
M-am născut în 1989 și sunt licențiat în filologie. Acum sunt student la Ecologie și Protecția Mediului; Scriu prin reviste din 2003; Primul blog l-am avut in 2008, iar din 2011 am avut câteva colaborări cu presa centrală; În 2012 am lansat www.fede.ro și tot în 2012 am publicat un volum de versuri. În ultimii ani am început să fiu mai interesat de munți și păsări

Lasă un răspuns