- Shinkasen E5 din Japonia (Tokio – Aomori): 320 km/h
- Siemens Velaro E din Spania (Madrid – Barcelona): 350 km/h
- AGV Italo din Italia (face legătura între 13 orașe italiene):360 km/h
- Harmonz CRH380A din China (Shanghai – Guangzhou): 380 km/h
- Shanghai Maglez din China: 431 km/h
O știre de miercuri, 21 ianuarie 2015 : „Un tren a parcurs în premieră distanța București – Brașov în mai puțin de două ore”. Distanța este enormă: 166 kilometri. Adaug listei de mai sus București – Brașov: 83 km/h. Adaug și istoricul duratei călătoriei cu trenul pe ruta București – Brașov:
- 1880: peste șase ore
- 1939: 3 ore și 10 minute
- 1988: 2 ore și 40 minute
- 2015: 2 ore și 27 minute.
În caz că nu știați, viteza medie pentru trenurile din România:
- 35 km/h pentru trenurile Regio
- 75 km/h pentru trenurile InterRegio
- 87 km/h pentru trenurile InterCity
Ca fapt divers: Shinkansen, trenurile de mari viteză din Japonia, au apărut în anul 1964, cu viteze medii de 210 km/h. TGV-ul din Franța funcționează din 1981, cu viteza medie de 260 km/h (la inaugurare a atins un record de viteză de 380km/h, iar în 2007 a atins un nou record, de 574.8 km/h, ceva mai mic decât recordul trenurilor japoneze cu sustentație magnetică, de 581 km/h).
Nu mai există loc de alte comentarii sau precizări.