Lumea e plină de specialiști de tot felul, mai ales când vine vorba de mediul online.
Întâmplător, din blog în blog și din postările altora de pe rețelele de socializare, am dat de un site, Tu și SEO.ro. La început mi s-a părut ok, apoi mi-am dat seama că recitesc aceleași lucruri pe care le-am citit și pe alte site-uri, atât din .ro, cât și din .com. Cel puțin la nivel teoretic, site-ul pare ok, dar (pentru că întotdeauna există un dar)…
Prima postare pe site datează de pe 12 septembrie 2013, iar între timp a fost și o actualizare de PageRank care nu a ajutat cu nimic site-ul: PR-ul este zero.
Apoi citesc în misiunea site-ului
Am inceput tusiseo.ro din dorinta de a oferi romanilor cunostintele mele, de a invata impreuna cu acestia si, cumva acolo, pentru a da o palma celor ce stiu dar nu vor sa isi impartaseasca informatiile cu restul lumii. Stiu din proprie experienta ca este greu sa gasesti pe cineva care sa iti arate ce sa faci, cum sa faci si cum sa lipesti piesele puzzle-ului la un moment dat. Eu unul inca n-am gasit acea persoana si am fost fortat sa invat “the hard way”, prin greseli, nervi si teste dupa teste.
În mai multe articole văd trimiteri către un Ghid SEO, apoi când dau click îmi apare o eroare 404 de toată frumusețea.
Nu sunt specialist și nu cred să cunosc unul pentru că nu toți cei care își dau o titulatură o și merită; în schimb, cunosc mulți pasionați care au descoperit chestiuni interesante despre prezența în online (dar care nu au reinventat roata și nici nu au această pretenție). Tiberiu, proprietarul site-ului TuȘiSEO.ro se vrea unul dintre acei specialiști; îi urez mult succes, mai ales când anunță că își oferă serviciile: Keyword Research, Optimizare Onpage, Content Marketing, Link Building, Social Media Marketing, Campanii CPC, dar descoperi că pagina sa de Facebook are sub 40 de fani, deși afirmă că te poate ajuta cu Social Media Marketing.
Încă un lucru care nu m-a convins în legătură cu site-ul: SEO la ce se referă, la Search Engine Optimization sau la Search Experience Optimization? Că asta mi se pare relevant.
Salut,
Initial m-am gandit sa nu las un comment articolului tau. Totusi, desi este parerea ta si o accept, unele afirmatii mi s-au parut exagerate.
Prima intrebarea pe care mi-am pus-o cand ti-am citit articolul e: „cine ti-a dat tie statutul de critic?” . Din cate stiu eu, ca sa poti critica pe cineva intr-un domeniu, trebuie sa ai un nivel de cunostinte mai ridicat ca al persoanei respective sau macar sa te situezi la acelasi nivel. Tu pretinzi ca nu stii SEO foarte bine, eu sunt sigur ca nu stii, asa ca ce iti ofera pozitia de critic?
E pacat ca din lipsa de subiecte pe blog ajungi sa terfelesti munca unor oameni, in cazul de fata a mea. Cand eu veneam de la servici la 6 si mai petreceam inca 4-5 ore pentru a oferi oamenilor niste informatii, desi poate nu mai vedeam bine monitorul, tu scriai articole despre ce se intampla in Botosani sau politica. Ai scris vreodata un articol de 4,000 de cuvinte doar pentru a oferi oamenilor informatii, pentru a ii ajuta sa invete ceva, fara sa ceri nimic in schimb?
Bottom line: eu scriu pentru a ajuta oamenii sa invete ceva, tu o faci pentru divertisment. La urma urmei, de pe urma carui continut o sa aiba cineva de castigat? Cu toate astea, tu critici.
Continuand cu criticile pretinzi ca ai habar despre cunostintele mele in domeniu pentru ca ai verificat Page Rank-ul blogului si ai vazut ca am 40 de like-uri pe Facebook. Daca ai fi citit cu atentie articolele si nu ai fi sarit din pagina in pagina doar pentru a cauta un motiv in plus pentru a te lua de munca mea, ai fi vazut ca am spus in mai multe randuri ca nu voi nu voi face linkbuilding site-ului deoarece vreau sa vad daca intr-adevar acesta se poate pozitiona in Google doar prin continut de calitate. Probabil ca erai prea ocupat sa cauti greseli ca sa mai citesti si asta. Cu toate astea, fara nici un backlink, TuSiSEO deja se pozitioneaza pe prima pagina pentru destul de multe expresii relevante. Verifica „cum analizezi competitia seo” . In acelasi timp, daca nu ai fi privit doar intr-o singura directie, poate ai fi realizat ca s-ar putea sa fiu atat de ocupat cu optimizarea site-urilor clientilor mei incat sa nu mai am timp sa ma ocup de campanii Social Media sau sa strang fani pe Facebook. Aceeasi clienti imi aduc venituri de peste 2,000 euro lunar. Crezi ca as putea ajunge la veniturile astea fara cunostinte? Daca o sa ai vreodata nevoie de serviciile mele o sa iti prezint cu cea mai mare placere si un portofoliu.
In final vreau sa iti spun ca imi pare rau ca audienta ta este indusa in eroare de articole unde oferi recenzii in domenii in care nu esti avizat. Daca tie nu ti-au prins bine informatiile pe care le-ai gasit pe site pana acum, poate acestea ar fi putut ajuta un cititor de al tau care avea nevoie de ele si care, din pacate, din cauza ta, de acum o sa evite un site cu continut de calitate. Cat despre tine, daca tot nu ai gasit ce cautai si zici ca am scris aceleasi lucruri care se gasesc si pe restul blogurilor SEO din Ro si din afara, nu ti-ar fi fost mai usor sa imi dai un mesaj cu topicul despre care ti-ai dori sa scriu decat sa creezi un articol intreg prin care sa iti exprimi frustrarea faptului ca nu gasesti pe Internet informatiile pe care le doresti. Nici acum nu este prea tarziu.
O zi buna si spor la scris,
Tiberiu Iavorenciuc
Ok, Tiberiu, ca să vezi că nu sunt absurd și că nu mi-am propus să arunc cu noroi, am aprobat comentariul. Da, blogul de față este generalist, nu unul nișat ca TușiSEO. Chair e fain, ai reușit să dai un comentariu mai lung decât ceea ce am postat eu. Dacă am articole de politică, atitudine, divertisment sau altele, este pentru că sunt lucruri …din Lumea lui Fede (parcă așa îmi aduc aminte că se numește blogul meu). În legătură cu PR-ul: nu trebuie să faci tu link building, există și link building-ul natural: când găsești conținut de calitate pe un site, sunt toate șansele să dai un share pe o rețea sau să publici un link într-un articol. Încă ceva: dacă te uiți pe blogul de față, vei vedea că am o mulțime de pagini incomplete sau că sunt câteva erori, dar eu nu vin să spun clientului: apelează la mine să îți fac ție ceea ce eu mie nu mi-am făcut. Faci bani din site-ul respectiv? Jos pălăria și la mai mulți. Eu, dacă aș fi dat de tine și aș fi vrut să apelez la serviciile tale, ci ți-aș fi zis când aș fi dat de o eroare 404? Sau dacă tu îmi spui de Social Media Marketing, dar nu îmi arăți că poți aplica ceea ce știi asupra produsului tău, înainte să îmi spui că mă poți ajuta pe mine. Apreciez faptul că vrei să dai o mână de ajutor celor care au nevoie de ea, dar ar trebui să fii mai atent și la „marfa pe care o vinzi”. Iar când critic ceva, nu înseamnă că mi-a dat cineva „statutul de critic” – consideră că sunt observațiile unui potențial client. De un singur lucru îmi pare rău, de poziția în căutări a unei expresii. Îl vei afla dacă vei verifica „specialiștii lui pește”