De-a lungul timpului omul a facut tot posibilul sa-si usureze munca si traiul. Este in firea omului si se cunoaste de la inceputurile omenirii pana astazi. In urma cu mii de ani oamenii si-au dat seama ca este mai rentabil sa te stabilesti intr-un loc decat sa fii nomad; au realizat ca este mai usor sa ai un animal langa tine decat sa il vanezi si astfel, imblanzind si domesticind animalele, a devenit din vanator agricultor. Omul a schimbat mediul pentru binele sau. Si tot asa, cu pasi marunti, oamenii cauta idei si solutii pentru imbunatatirea vietii. Conteaza mult si perioada pentru ca fiecare epoca are specificul ei.
Zilnic dam vina pe fast food si bauturile carbogazoase: din cauza lor are organismul nostru de suferit. Waw! Oare de ce ii spune fast food? Pentru ca dupa ce vii de la munca stai 2-3 ore la bucatarie sa gatesti pentru a manca in aceasta seara? Nu, tocmai pentru ca e o modalitate rapida si eficienta de a te hrani (eficienta pentru ca contine numeroase calorii si este normal sa te ingrasi sau sa ai probleme de sanatate daca nu realizezi ca acele calorii nu se ard singure).
In ziua de azi, mai ales cand vine vorba de business, se incearca rentabilizarea maxima: se apeleaza la soft-uri de Project Management (precum Spider, Microsoft Project sau Promavare), la pontaj electronic (prin tehnologii RFID), totul pentru a avea rezultate cat mai bune, la costuri cat mai mici.
La ce folosesc pontajele electronice sau soft-urile de Project Management? La imbunatatirea lucrului, la eficientizare, concentrare, mobilitate, acces la informatii despre angajati si proiectele implementate sau in curs de implementare, la stadiul in care se afla tot ceea ce misca in business. Usureaza munca superiorilor si ajuta la concentrarea anagajatilor.
Daca despre Project Management cu totii cunoastem cateva ceva (cel putin eu asta sper, sa stim cate ceva despre proiecte, elaborarea lor, verificarea si parcurgerea pasilor necesari pentru implementare – inclusiv acest blog poate fi considerat un proiect, iar activitatea de pe el project management), ce inseamna RFID? (via Wiki): „Identificarea prin radiofrecvență (RadiofFrequency IDentification – RFID) este utilizarea fara fir si contact a campului electromagnetic generat de radiofrecventa pentru a transfera date, cu scopul identificarii automate si urmaririi tagurilor atasate la obiecte. Tag-urile conțin informații stocate electronic.” Principalul avantaj al RFID este colectarea accelerata a datelor si eliminarea interventiei umane in procesele de fabricatie. Utilizarea tehnologie RFID (intr-o firma) ajuta la imbunatatirea inventariereii, eliminarea erorilor, marirea eficientei si productivitatii, eliminarea pierderilor si nu numai. Practic, te ajuta sa reduci costurile muncii, sa reduci inventarierea, sa reduci cilcurile de productie si multe altele.
Toate aceste tehnologii apar pentru a acoperi necesitati. Mereu cand apare ceva nou exista un soi de reticienta, dar cu timpul se intelege utilitatea noului.
Despre RFID si avantajele sale, o informatie din presa proaspata-proaspata (nu are nici 24 de ore):
“The possibilities for RFID technologies are endless. Imagine using your phone as a digital wallet, as a master key for your house or your car, or as an identification badge to get into your office building or to scan your loyalty number at the grocery store,” said Alex Iuorio, senior vice president, supplier management and business development for Avnet Electronics Marketing Americas. “SMARTRAC’s RFID transponders offer increased security, more reliability, faster transactions and greater convenience, simplifying numerous processes in everyday life.” (www.marketwatch.com, 6.02.2014)