Încă de anul trecut cei de la REMAR Pașcani lucrează la un tramvai-prototip pentru Iași.

Vara aceasta a fost livrat RATP-ului un astfel de tramvai, ridicat pe scheletul vechiului GT4. Tramvaiul a fost scos de câteva ori la probe, în luna august și în luna septembrie, pe timp de noapte.

Dacă RATP și municipalitatea vor fi de acord cu acest model de tramvai, REMAR Pașcani va da drumul la producția în masă (20 de tramvaie) complet computerizate, dotate cu aer condiționat, camere de supraveghere, scaune tapițare și interior modern. Ce să mai precizăm, că motorul este de la Volvo, iar computerizarea de la Electromotoare? Că în loc de oglinde retrovizoare, tramvaiul este dotat cu camere ce prezintă imaginile pe pe ecranele din cabina vatmanului?

Un lucru este sigur: după ce s-au investit zeci de milioane de euro în modernizarea căilor de rulare pentru tramvaie, ar fi mai mare rușinea ca pe ele să vedem tramvaie de acum patru decenii, achiziționate la preț de fier vechi; e ca și cum ai avea autostrăzi suspendate și pasaje subterane, dar populația nu ar avea decât trabanturi și Lăstun.

Deci: trebuie să așteptăm finalizarea tuturor șantierelor din oraș până să avem tramvaie noi? Dar autobuze? Peste câți ani – un deceniu?

 

Sursa foto

DACĂ ȚI-A PLĂCUT, DĂ O FUGĂ ȘI PE-AICI

Loading

Bogdan Federeac
contact@fede.ro
M-am născut în 1989 și sunt licențiat în filologie. Acum sunt student la Ecologie și Protecția Mediului; Scriu prin reviste din 2003; Primul blog l-am avut in 2008, iar din 2011 am avut câteva colaborări cu presa centrală; În 2012 am lansat www.fede.ro și tot în 2012 am publicat un volum de versuri. În ultimii ani am început să fiu mai interesat de munți și păsări

7 comentarii la „Vom avea sau nu tramvaie moderne în Iași?

  1. Arata excelent si cu siguranta este mai performant si mai util decat tranciurile care sunt acum prin Iasi. Era bun daca spuneai si ce pret are un astfel de exemplar.

  2. Pe portalul unui site de știri din estul României găsim o știre gogoașă de preamărire a unor mafioți.
    „Tramvai de 1 milion de Euro modernizat la Remar Pașcani – Grampet”.
    Este vorba de o vechitură din anii ”60 desfigurat și transformat într-o caricatură care are sute de probleme de natură tehnică, inclusiv la frână. Doamne ferește să-l urce R.A.T.P. Iași în Dealul Copoului și să-i dea drumul de acolo că nu-l mai oprește nici dracul. Dacă va fi gol va distruge probabil câteva clădiri sau niște copaci, dar dacă vor urca și oameni în el tragedia va fi inimaginabilă.
    Dacă va risca cineva să-l omologheze va fi complice la consecințele catastrofale care vor urma.

  3. Faină știre! MulțumiM! Dar ați încurcat puțin borcanele. Tramvaiul funcționează pe bază de curent electric. Voi ați spus că motorul este Volvo. FALS. Automotoarele D1 ale Căilor Ferate din Moldova sunt modernizate cu motoare Diesel Volvo. Tramvaiul GT4 va avea motoare electrice asincrone comandate cu un sistem realizat de cei de la SAERP.

    Sănătate și mai așteptăm și alte știri!

    1. Merci mult, mishu, pentru completări. Această postare a apărut înainte să apară în presă prea multe detalii despre noul tramvai; între timp au mai apărut diferite informații. Ceea ce am scris în articol s-a bazat pe informațiile primite pe sursă de la un angajat al REMAR Pașcani.

      Am observat că ai un blog nișat, al meu este generalist și, astfel, uneori acuratețea informațiilor pe care le primesc nu este 100%.

      Te mai aștept!

      1. Salut și mersi de răspuns. Fotografiile sunt ale tale? Dacă da, putem vorbi în privat pentru o colaborare pentru o revistă internațională? Mulțumesc anticipat!

Lasă un răspuns