Functionarea in gol a motorului camionului costa mai mult decat bani. Costurile se calculeaza si in functie de consumul de combustibil, de viata motorului si de constributia acestuia la poluarea aerului. Zilele in care combustibilul era ieftin s-au terminat, insa reducerea cantitatii folosite te poate ajuta sa faci economii substantiale. O modalitate sigura de a economisi combustibil fara a reduce distanta calatoriei este reducerea sau eliminarea functionarii in gol a motorului.
Soferii folosesc doua tipuri de functionare in gol a motorului: cea moarta si cea inactiva. Functionarea in gol a unui motor este un obicei ce trebuie intrerupt. Acest lucru se intampla atunci cand un sofer permite motorului sa mearga atunci cand acesta face sarcini mici, de zi cu zi, precum completarea formularelor sau documentelor.
Motorul inactiv este atunci cand vehiculul este blocat intr-un ambuteiaj sau intr-o intersectie, atunci cand acesta este folosit pentru pastrarea temperaturilor mici in timpul verii sau pastrarea temperaturii crescute in timpul iernii. Pe timpul verii, spre exemplu, acest lucru poate fi evitat cu ajutorul unui sistem de racire stationara ce poate fi achizitionat de la fomcoservice.ro.
Mersul in gol a motorului poate dauna capacitatii acestuia, segmentilor si pistoanelor, ducand la o durata de viata scazuta si la costuri de intretinere crescute. Emisiile de gaze ce nu sunt necesare aduc daune in plus mediului inconjurator. Aminteste-ti ca cele mai multe state au legi ce limiteaza emisiile de gaze ale vehiculelor. Pentru a minimiza timpul in care motorul camionului merge in gol poti apela la unele dintre urmatoarele strategii.
Iarna, spre exemplu, incalzeste camionul pentru trei minute pentru un start normal si foloseste sistemul de incalzire stationara camion pentru a incalzi cabina. Atunci cand incarci, descarci, astepti la rand sau alimentezi, camionul trebuie oprit. Singura exceptie este atunci cand sistemul Power Take Off trebuie sa fie pornit. Iar, daca un camion este parcat pentru mai mult de trei minute (chiar daca soferul este in vehicul si chiar daca vehiculul va fi folosit din nou) unitatea trebuie oprita.
In timpul temperaturilor scazute extreme, exceptiile de la recomandarile privind mersul in gol al motorului sunt uneori necesare. Atunci cand soferul este in vehiculul stationat pentru o perioada mai mare de 20 de minute, motorul ramane pornit.