După ce s-a mai calmat puțin treaba cu „suntem cei mai tari, avem enșpe mii de fani pe Facebook”, lumea din online a revenit la motivele de mândrie valabile și cu ani în urmă: „avem enșpe mii de vizitatori unici lunar”.
Treaba asta am observat-o la o reclama către MagazinulDeCase.ro, reclamă pe care nu o mai găsesc, așa că exemplific afirmați cu unul dintre site-urile care rupeau stilul până să facă asta Tocmai și Mercador: Imobiliare.ro. Ca să te convingă să postezi un anunț pe site-ul lor, cei de la Imobiliare aduc ca prim argument cei „peste 45.000 de vizitatori unici zilnic”. Inițial îmi zic că nu-i mult 45.000 unici zilnic pentru un site ca al lor, cu vechime, o mulțime de anunțuri și o sumedenie de subdomenii, având în vedere că sunt site-uri mai slabe care au un trafic mai mic. Dar surpriză: în statisticile celor de la Trafic.ro, Imobiliare apare cu un vârf de 50.000 unici zilnic pe 20.01.2014 și o medie de sub 200.000 unici săptămânal. Mă uit la datele de trafic pentru ultimele 17 zile și observ că doar în 2 zile traficul a sărit (puțin) peste 45.000 și în alte 4 zile peste 40.000. În rest, fluctuații între 30.000 și 40.000.
Și mai trist este că la oferta pentru agenții, la argumentul privind traficul pe site, sunt aduse date din septembrie 2012. Problema e că într-un an și jumătate traficul poate exploda sau se poate duce în cap de tot. Prezentarea celor mai bune date ca fiind cele medii este o tehnică des utilizată în vânzări, dar uneori trebuie gândit și faptul că cel cu care vrei să faci afaceri, înainte de toate, este om, iar oamenii au acele conexiuni între neuroni, vestitele sinapse, care nu iau de-a gata tot ce le prezinți. Dar poate că aceasta este ultima carte jucată de către site-urile de anunțuri specializate pe un domeniu și care sunt sufocate de către site-urile mari de anunțuri.